Saturday, September 27, 2014

Wajah mulus mereka...



Sabtu.. 13 September 2014

Hari ini aku dapat pengalaman baru. Pengalaman yang berharga dalam hidup aku. Walaupun sekejap, aku rasa ia cukup memberi  impak dalam diri aku. Melihat wajah-wajah mereka, aku seakan dibawa ketika aku seusia dengan mereka. Baru mengenal dunia aku kira, baru menginjak usia remaja, banyak benda yang ingin diteroka, banyak benda yang ingin diketahui, banyak benda yang dipersoalkan, berkawan dan memilih kawan yang dirasakan cocok dengan diri, rasa nya juga kadang-kadang belum matang dalam membuat keputusan..

Ya, kita semua manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan. Tidak kira besar atau kecil kesilapan yang dilakukan ia bisa saja menjadi sebahagian dari lipatan sejarah kita. Kadang-kadang kita membuat keputusan yang salah kerana keputusan itu lah yang terbaik buat kita pada waktu itu. Mungkin..

Wajah-wajah mulus itu perlu dibimbing, perlu dibajai dengan kasih sayang bukan cemuhan, cacian dan kritikan-kritikan yang bisa meruntuhkan semangat mereka. 

Ya Allah, Tuhan yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, Engkau limpahkanlah rahmat dan kasih sayangMu kepda mereka semua. Engkau lembutkanlah hati dan terangkan hati  mereka dengan nurMu Ya Allah. Ameen...


0 comments: